Nilex to oprogramowanie które wyrosło z klasycznego narzędzia ITSM i wyewoluowało do narzędzia klasy Digital Relationship Management Tool. W swoje funkcjonalności nadal pokrywa klasyczne obszary zarządzania usługami IT takie jak:
- Zarządzanie ticketami
- Zarządzanie incydentami
- Zarządzanie bazą wiedzy
- Self Service portal
- Monitorowanie SLA
- Asset Management
- Zarządzanie zadaniami
- Zarządzanie kontraktami
i wiele innych wypełni zgodnych z ITIL dzięki czemu jest doskonałym narzędziem do wsparcia pracy działów IT. Lecz dzięki swoim nowym funkcjonalnością takim jak:
- Integracja z Facebookiem
- Integracja z Twiterem
- Mobilny dostęp do aplikacji
- Możliwość korzystania z oprogramowania jako SaaS
Dzięki tym funkcjonalnościom oprogramowanie to może zostać wykorzystane do zarządzania relacjami z klient w kanałach elektronicznych i nie tylko. Dotykowo może ono służyć do zarządzania wszelkimi usługami świadczonymi wewnątrz firmy. Dzięki rozbudowanemu systemowi raportowania to doskonałe narzędzie pozwalające na monitorowanie jakości świadczonych usług.
Oprogramowanie Nilex dostępne w ramach klasycznych licencji do wdrożenia w środowisku klienta jak również w wersji chmurowej.